March 10, 2008

Handphoneku berserta duit hilang...hahaha alhamdulillah

Kali pertama dalam sejarah hidup aku, handphoneku hilang setelah 5 tahun bersama mengharungi suka duka, dosa dan pahala bersamanya.

Kejadian bermula waktu parking motor kat kawasan rekreasi Bukit Jambul around 5.30 petang. Dengan berhati-hati, aku menyimpan wallet dan handphoneku kat dalam seat motor lagendaku yang dah lama tak basuh tu.

Dah habis mendaki, angkat berat sikit lepas tu turun nak mencapai motor, tiba-tiba kulihat helmetku dah berada di posisi lain; tak seperti biasa.

Bukak bukak seat, tengok-tengok handphone dah hilang dengan duit sekali, ade la beberapa ringgit...

Kira pencuri tu baik hati lagi sebab dia hanya curi duit ngan handphone je, IC, lesen, kad matrik, bank card masih berada pada tempatnye...

Lepas tu aku balik dengan tiada perasaan, tak sedih dan tak gembira...cuma rasa lapar je nak makan takde duit...

Balik bilik, on PC, terus tulis kat dalam blog, hahaha saje nak buat kenangan...this is the first time :). Pasrah dan redha atas ketentuan ilahi...

Pun begitu, hidup harus diteruskan...mungkin ini yang harus ku bayar untuk menghapuskan dosa-dosa kecilku.

Aku tahu ikhwahku mengalami kejadian yang lebih teruk daripada ini, dan kalau nak dibandingkan dengan ujian yang aku hadapi, hanya ibarat gajah dengan kuman.

Itu je kot nak habaq, salam (-.-)

No comments: